martes, 8 de octubre de 2019

SEGUNDO

SEGUNDO 06- DE OCTUBRE REFUERZO

REVISE EL MATERIAL Y REALICE LA ACTIVIDAD

MATERIA: LENGUA Y LITERATURA
SIGA EL MODELO DEL MENTEFACTO A CONTINUACIÓN, PARA QUE REALICE UN MENTEFACTO COMO ACTIVIDAD EN CLASE CON FECHA 06-10-2019
CON EL TEMA PRINCIPAL: "EL DEPORTE COMO PARTE DE LA SALUD"
https://www.lifeder.com/mentefacto/



MATERIA: INGLÈS

REVISE EL LINK CON LA INFORMACIÓN Y REALICE LA ACTIVIDAD COM0 TRABAJO EN CLASE FECHA 06-10-2019
TEMA: PRESENT PERFECT
The present perfect is formed from the present tense of the verb have and the past participle of a verb.
We use the present perfect:
  • for something that started in the past and continues in the present:
They've been married for nearly fifty years.
She has lived in Liverpool all her life.
  • when we are talking about our experience up to the present:
I've seen that film before.
I've played the guitar ever since I was a teenager.
He has written three books and he is working on another one.
We often use the adverb ever to talk about experience up to the present:
My last birthday was the worst day I have ever had.
and we use never for the negative form:
Have you ever met George?
Yes, but I've never met his wife.

 The past participle, for regular verbs, is the same as the past simple.
InfinitivePast SimplePast Participle
work
live
watch
worked
lived
watched
worked
lived
watched
EXAMPLE WITH THE VERB " LIVE"
Present Perfect
PositiveNegativeQuestion
I have lived
You have lived
He has lived
She has lived
It has lived
We have lived
You have lived
They have lived
I haven't lived
You haven't lived
He hasn't lived
She hasn't lived
It hasn't lived
We haven't lived
You haven't lived
They haven't lived
Have I lived?
Have you lived?
Has he lived?
Has she lived?
Has it lived?
Have we lived?
Have you lived?
Have they lived?
REALICE LOS EJEMPLOS COMO LA TABLA DE ARRIBA CON LOS VERBOS
* DO
*HAVE
*PLAY

PRIMERO

PRIMERO 06 DE OCTUBRE REFUERZO

MATERIA: INGLES

PASAR AL CUADERNO CON FECHA 06 DE OCTUBRE COMO ACTIVIDAD EN CLASE

Simple Present Forms

The simple present is just the base form of the verb. Questions are made with do and negative forms are made with do not.
  • Statement: You speak English.
  • Question: Do you speak English?
  • Negative: You do not speak English.
In the third person singular, -s or -es is added. Questions are made with does and negative forms are made with does not.
  • Statement: He speaks English.
  • Question: Does he speak English?
  • Negative: He does not speak English.


FUTURE 

FORM Will

[will + VERB]
Examples:
  • You will help him later.
  • Will you help him later?
  • You will not help him later.
Subjectwillinfinitive without to
Affirmative
Iwillgo
Ishallgo
Negative
Theywill notsee
Theywon'tsee
Interrogative
Willsheask?
Interrogative negative
Won't



COMPLETE LAS ORACIONES

Complete the sentences in the future simple (will).
  1. It (rain/not)  tomorrow.
  2. I promise I (be/not)  late.
  3. We (start/not)  to watch the film without you.
  4. The bus (wait/not)  for us.
  5. He (believe/not)  us.


MATERIA: LENGUA Y LITERATURA 

Características del ensayo argumentativo:

Por ser un texto cuya finalidad es dar a conocer el planteamiento del autor el ensayo argumentativo es un tipo de texto libre que transita los géneros discursivos de la descripción, la exposición y la argumentación. Sus principales características son:
Tema libre: la temática elegida para tratar en el ensayo depende de los intereses del autor, sus conocimientos y experiencia en la materia así como su pasión por el mismo.
Por ello el tema es siempre de libre elección para el autor. Claro que en casos de ensayos asignados previamente por un docente, quizás no habrá mucha libertad a la hora de elegir el tema, pero si en el modo de abordarlo.
Lenguaje formal: siempre al momento de redactar un texto académico y en especial un ensayo con argumento, el lenguaje debe ser formal, respetando las formas estructurales de la gramática y sin hacer uso de coloquialismos que dificulten la lectura.
Argumentos: la argumentación es la clave del ensayo argumentativo. Consiste en la sustentación de las ideas expresadas con el apoyo de planteamientos sólidos que permitan convencer al lector.
Los argumentos pueden valerse de citas textuales de otros autores, siempre respetando las normas de citado y los derechos de autor. Incluso siempre es recomendable que existan citas que permitan apoyar las ideas del autor.
Coherencia: la coherencia es parte fundamental de todo texto escrito. Se trata de mantener una ilación acorde entre las ideas que faciliten la lectura y comprensión por parte del lector.
Para que un texto sea coherente hay que mantener orden a la hora de esgrimir los argumentos y a su vez construir correctamente las oraciones, respetando la gramática y la ortografía.
Extensión: la extensión de todo ensayo suele ser igual o superior a las 5 cuartillas. De ser más corto no se trata propiamente de un ensayo si no de un análisis, un artículo de opinión, un papel de trabajo o de cualquier otro tipo de ejercicio del pensamiento.
Si bien la extensión del ensayo argumentativo es variable y depende de los planteamientos del autor, la temática abordada y las referencias citadas, suelen ser superiores a las cinco cuartillas, pues se requiere de un espacio amplio de texto para poder desarrollar las ideas.


MATERIA: EMPRENDIMIENTO Y GESTIÓN


theytry?



DECIMO

DECIMO 06 DE OCTUBRE REFUERZO

PASAR AL CUADERNO CON FECHA 06 DE OCTUBRE COMO ACTIVIDAD EN CLASE

REVISE LOS VERBOS EN PARÉNTESIS Y CAMBIELOS A PASADO 

ESCRIBA LA ORACIÓN COMPLETA EN PASADO 


Put the verbs into the simple past:

  1. Last year I (go)  to England on holiday.
  2. It (be)  fantastic.
  3. I (visit)  lots of interesting places. I (be)  with two friends of mine .
  4. In the mornings we (walk)  in the streets of London.
  5. In the evenings we (go)  to pubs.
  6. The weather (be)  strangely fine.
  7. It (not / rain)  a lot.
  8. But we (see)  some beautiful rainbows.
  9. Where (spend / you)  your last holiday?

ESCRIBA EL PASADO DE LOS VERBOS  A CONTINUACIÓN

Write the past forms of the irregular verbs.

InfinitiveSimple Past
1.
meet
 .
2.
drive
 .
3.
speak
 .
4.
put
 .
5.
write
 .
6.
sing
 .
7.
do
 .
8.
sit
 .
9.
stand
 .
10.
run
 .

OCTAVO

OCTAVO 06 DE OCTUBRE REFUERZO

Family Members: Names of Members of the Family in English 1


COMPLETE LA SIGUIENTE HOJA DE TRABAJO CON FECHA DEL DOMINGO 06 DE OCTUBRE
Interactive worksheet My family

NOVENO

NOVENO 06 DE OCTUBRE REFUERZO

PASE AL CUADERNO COMO CLASE CON FECHA DEL 06 DE OCTUBRE
REALICE LA ACTIVIDAD
These are called adverbs of frequency and include:
FrequencyAdverb of FrequencyExample Sentence
100%alwaysalways go to bed before 11 p.m.
90%usuallyusually have cereal for breakfast.
80%normally / generallynormally go to the gym.
70%often* / frequentlyoften surf the internet.
50%sometimessometimes forget my wife's birthday.
30%occasionallyoccasionally eat junk food.
10%seldomseldom read the newspaper.
5%hardly ever / rarelyhardly ever drink alcohol.
0%nevernever swim in the sea.
An adverb of frequency goes before a main verb (except with To Be).
Subject + adverb + main verb
always remember to do my homework.
He normally gets good marks in exams.

An adverb of frequency goes after the verb To Be.
Subject + to be + adverb
They are never pleased to see me.
She isn't usually bad tempered.

COMPLETE EL SIGUIENTE EJERCICIO 
Picture